Orde scheppen in centrum Holten! VVD Lokaal stelt vragen

Want orde scheppen is hard nodig in het centrum van Holten. Althans dat is wel de harde conclusie die fractie van de VVD Lokaal mag trekken, na het lezen van uitkomsten uit de poll die door ongeveer 600 inwoners zijn ingevuld over het centrum van Holten.

Er is namelijk veel mis in het centrum van Holten, denk bijvoorbeeld over de herinrichting van het centrum wat traag verloopt, de verkeersafwikkeling wat een rommelig geheel is en het foutparkeren op de Smidsbelt. Ontluisterd is wel het feit dat meer dan de helft niet eens weet dat het gaat om een woonerf en hoe de weg loopt. Wat een opmerkelijk gegeven is dat een grote meerderheid van de deelnemers aan deze poll het doorgaande verkeer uit centrum wil weren.  “Of het college van B&W heeft zitten slapen is maar de vraag, wel lijkt het erop dat zij hebben nagelaten om de inwoners vooraf te raadplegen”, aldus Frans Noordam fractievoorzitter van VVD Lokaal.  “Deze uitkomsten baren ons zorgen, want de veiligheid van alle weggebruikers, dus ook die van de inwoners die lopend door het centrum gaan, is in het geding in het gezellige centrum van Holten.

Kortom tijd voor actie en daarom hebben wij het college van B & W  gevraagd om duidelijkheid te scheppen gebaseerd op onze schriftelijke vragen. De strekking van deze schriftelijke vragen is: wil het college van B&W onderzoek doen en het nemen van maatregelen om de onoverzichtelijkheid van de huidige verkeerssituatie (woonerf, doorgaande verkeer en verkeersafwikkeling) in het centrum van Holten te verbeteren? Wij verwachten aan de hand van deze vragen een heldere reactie waaruit daadkracht spreekt, dit in het belang van de inwoners en met als doel om de verkeersveiligheid op orde te krijgen.