René de Koff nieuwe wethouder VVD in Rijssen-Holten

RIJSSEN-HOLTEN - De gemeenteraadsfractie van de VVD in Rijssen-Holten heeft René de Koff unaniem gekozen als de nieuwe wethouder. De keuze van de fractie kon rekenen op instemming van het bestuur van de VVD West Twente.

De in Holten woonachtige ondernemer is geen onbekende in de lokale politiek van de gemeente Rijssen-Holten, eerst als commissielid en later als raadslid. Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 haalde René de Koff een mooi aantal voorkeursstemmen, maar helaas niet voldoende om een raadszetel te bemachtigen. Wel was René de Koff in de afgelopen periode ook één van de hoofdrolspelers bij het schrijven en de totstandkoming van het coalitieakkoord. Nadien koos hij ervoor om zijn carrière bij de politie verder vorm te geven. Door het plotselinge vertrek van wethouder Rob de Koe, werd hij benaderd om deze wethouders positie over te nemen.

René de Koff: “een enorme eer, maar ook een lastige beslissing om de politieorganisatie te verlaten gezien de passie en verbondenheid met het vak en met de collega’s. Maar Rijssen-Holten is een fantastische gemeente met volop kansen, en deze kansen kunnen verder en beter worden benut op basis van het mooie coalitieprogramma. René de Koff vervolgt; “Daar werk ik graag aan mee als wethouder die graag tussen de mensen staat, oog heeft voor de maatschappij en werkt op basis van wederzijds respect”.

Zowel de fractie als het bestuur van de VVD West Twente zijn zeer opgetogen met deze nieuwe wethouder en wensen hem alle succes toe. Naar verwachting zal René de Koff in de eerstvolgende raadsvergadering beëdigd worden.