Verkeerssituatie centrum Holten onoverzichtelijk volgens inwoners

De poll in Holten over de situatie in het centrum is door ruim 500 inwoners ingevuld. Opmerkelijk is dat 85% van de inwoners de verkeerssituatie als onoverzichtelijk bestempeld en dat 80% van de inwoners het verkeer uit het centrum wil weren. De fractie van VVD lokaal ziet in deze uitslag een bevestiging van het geluid dat al veel langer in Holten te beluisteren valt, inwoners zijn niet tevreden over het centrum.

In deze zomerperiode is een Poll in Holten over de situatie in het centrum van Holten gehouden, inwoners konden op de site www.holten-poll.nl antwoordt  geven op een 5-tal vragen. De fractie van de VVD Lokaal heeft het initiatief genomen voor deze poll omdat er voortdurend signalen kwamen en komen van inwoners die ontevreden zijn.

Fractievoorzitter Frans Noordam: “het blijft een bron van ergernis voor veel Holtenaren, het is onoverzichtelijk en het gemopper over het illegaal parkeren op de Smidsbelt hoor ik bijna dagelijks. Het wordt tijd dat het gemeentebestuur haar oor te luisteren legt bij de inwoners”.
Wel blijkt uit de poll dat inwoners tevreden zijn over de aankleding, want 60% van de stemmers ziet dit als voldoende. Dat 50% van de inwoners niet weet dat het een woonerf is bevestigt direct de onoverzichtelijkheid, de borden zijn zo geplaatst dat het bijna onmogelijk is hier kennis van te nemen.

Veder hebben een paar honderd reacties op de poll de initiatiefnemers verrast. Opmerkingen als: “ het parkeren is een zooitje ongeregeld”  is uit het hart gegrepen van de inwoners. De fractie van de VVD Lokaal zal zich komende weken beraden over het vervolg op de uitslag van de poll, waarbij het voornemen is de uitslag aan het gemeentebestuur te overhandigen.