Bevlogen raadslid neemt afscheid

Op 31 januari 2019 was de laatste raadsvergadering van Rob De Koe, raadslid van de VVD Rijssen-Holten. Na een “dienstverband” van 18 jaar heeft hij dus formeel afscheid genomen van de gemeenteraad. Zijn inzet is Koninklijk onderscheiden met een lintje, uitgereikt door burgervader Hofland. In deze raadsvergadering was het een moment van komen en gaan. Rob de Koe als aftredend raadslid en de beëdiging van de jonge politicus, Bart-Jan van den Berg als nieuw raadslid. Ook de nieuwkomer Esther Noordam is beëdigd, maar dan als commissielid voor de commissie MDV. Zij volgt daarmee Bart-Jan van den Berg op.

© VVD Rijssen Holten

Een bevlogen en een markant politicus nam dus afscheid. Zijn bevlogenheid en inzet voor de gemeente Rijssen-Holten als politicus kreeg gestalte vanaf 1 januari 2001 als commissielid voor de VVD in de toen nog net nieuwe fusiegemeente van de kernen Rijssen en Holten. Zijn rol als commissielid heeft Rob de Koe uitgevoerd tot 2006, waar hij na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 is verkozen tot raadslid en in 2010 als fractievoorzitter. Hierna is Rob de Koe zijn eigen partij gestart genaamd; Lokaal Liberaal. Na een periode raadslid te zijn geweest van deze partij keerde hij in 2016 weer terug als raadslid voor de VVD.  In deze lange periode heeft hij ook meerdere functies uitgeoefend in diverse werkgroepen en commissies.

Na het officiële gebeuren was er ruimte voor speeches. Frans Noordam nam het woord en bedankte Rob voor zijn kunde, inzet en bevlogenheid. Frans Noordam: “Dat zijn inzet is beloond met een Koninklijke onderscheiding is meer dan verdiend”. In de slotspeech van Rob De Koe – doorspekt met de nodige kwinkslagen blikte hij terug op zijn lange periode als raadslid en nam hij ruim de tijd om iedereen – en een aantal personen in het bijzonder – te bedanken.

Na afloop van deze raadsvergadering was er nog de gelegenheid om in informele sfeer afscheid te nemen van Rob de Koe en om de felicitaties over te dragen aan Bart-Jan van den Berg en Esther Noordam.