VVD Rijssen-Holten is klaar voor de verkiezingen

RIJSSEN-HOLTEN - De leden van VVD Rijssen-Holten hebben onlangs enkele beslissingen genomen. De kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma “natuurlijk ondernemend” voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 zijn vastgesteld.

Tijdens een ledenvergadering hebben 17 kandidaten hun plek op de lijst gekregen. De positie van Bart-Jan van den Berg als lijsttrekker werd een maand daarvoor al vastgesteld. De top vijf wordt verder gecomplementeerd door de huidige raadsleden Elsbeth Deijk en René de Koff. Nieuw op de lijst zijn onderwijsbestuurder Jessica Baan-Gerritsen uit Rijssen en melkveehouder Arno Meijerman uit Dijjkerhoek. Zij staan respectievelijk op de plekken vier en vijf. Lijstduwer is de voormalige fractievoorzitter Frans Noordam.

Lijsttrekker Bart-Jan van den Berg: “Ik ben bijzonder verheugd met deze kandidatenlijst, het is een mooie mix van jong talent en ervarenheid. Daarnaast is de lijst ook een prima afspiegeling van zoveel mogelijk facetten binnen onze mooie gemeente. Met deze kandidaten en ons sterke verkiezingsprogramma, gaan wij een mooie campagne voeren.”

Hij vervolgt: “de VVD Rijssen-Holten heeft de afgelopen jaren een duidelijk herkenbaar en liberaal politiek geluid laten horen, bijvoorbeeld op het gebied van zonne- & windenergie, leefbaarheid van het platteland, verkeersveiligheid, wonen en het evenementenbeleid. Dit liberale geluid trekken wij door naar de volgende raadsperiode.” Alle 17 kandidaten zijn terug te vinden op de website rijssen-holten.vvd.nl