Betonnen bloembakken verwelken het Holtense centrum

Het centrum van Holten is steeds een bron van verkeersonrust, mede door de bestaande metalen bloembakken. Ze staan er voor de aankleding, maar hebben tegelijkertijd een verkeer remmende functie. Echter zijn deze bakken een doorn in het oog voor ondernemers, inwoners en bezoekers. De VVD Rijssen-Holten vindt dat deze bakken weg moeten.

VVD-fractievoorzitter Bart-Jan van den Berg; 'naast Rijssen beschikt ook Holten over een florerend en een bruisend centrum. Met dank aan alle lokale ondernemers, de inwoners en de toeristische bezoekers van buitenaf'. Echter de grote betonnen bloembakken en het doorgaande verkeer maken het centrum niet beter op. Integendeel, deze betonnen bakken dragen bij aan meer verkeersonveiligheid. Parkeren blijft een uitdaging, het belemmert het zicht bij het oversteken wat al een hachelijke onderneming is en fatsoenlijk uitrijden is schier onmogelijk.
Kortom, heel veel ongemak, terwijl het centrum juist veel gemak moet bieden voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Bart-Jan van den Berg vervolgd; 'de algemene opinie laat zien dat deze bloembakken geen oplossing bieden en ze moeten daarom weg. Kies voor een andere oplossing om het centrum aantrekkelijker te maken, door het doorgaande verkeer in het centrum van Holten te weren en op een andere wijze meer groen. Op deze manier behouden wij een bruisend en een groen centrum.